VvE-beheer
Sinds 2011 houden wij ons bezig met het beheren van Verenigingen van Eigenaars (VvE’s). Momenteel beheren wij meerdere VvE’s, bedrijventerreinen en mandeligheden in Oost-Brabant.
Als VvE-bestuurder heb je veel kennis nodig voor het vastgoedbeheer. En ook veel vrijwillige, maar kostbare tijd en energie. Zéker als er meningsverschillen of irritaties ontstaan tussen de bewoners. Dan zijn plots alle ogen op jou en je medebestuurders gericht. Het managen van verwachtingen, wensen en bezwaren is dan geen vrijwilligerstaak meer, maar een intensieve uitdaging. En je enthousiasme kan dan snel omslaan vanwege de zware last op je schouders.
Deze zorgen nemen we jou graag uit handen. Als vastgoedbeheerder nemen we het volledige beheer van de VvE over. Van de administratie, het regelen van financiën en verzekeringen tot de incasso van servicekosten en het aansturen van het onderhoud.
Een persoonlijke band
Naast een gedegen uitvoer van deze taken, vinden we de band met de bewoners minstens zo belangrijk. Als vast aanspreekpunt willen we de bewoners kennen. We willen weten wat er bij ze leeft. Met welke specifieke wensen we rekening moeten houden. We willen de gezichten kennen als we de telefoon opnemen. Want we zijn er voor het vastgoed, maar vooral voor de bewoners.
Waarom zou ik het VvE beheer uitbesteden?
Ten eerste omdat je zeker weet dat alle zaken gewoon goed geregeld zijn. We zijn wegwijs in de bouwwereld, schakelen snel bij onderhoud of calamiteiten en hebben alle juridische kennis zodat interne conflicten worden voorkomen. Het resultaat: geen onderlinge irritaties, geen langdurige last van een simpele lekkage en geen onzekerheden of discussies over de financiën. Wat dan wel? Een duidelijke, transparante beheerder die snel reageert en in het belang van iedereen handelt. Op een prettige en persoonlijke wijze.
Al vanaf de oprichting van onze VVE ben ik als bestuurslid betrokken bij de selectie en keuze van een deskundig bureau dat voor ons contracten beheert, MOP’s (meerjaren onderhoud plannen) samenstelt, vergaderingen begeleidt en zowel de technische als de financiële administratie voert.
Wij wilden als bestuur ontzorgd worden, deskundigheid en kwaliteit boven prijs.
De keuze is destijds gevallen op NOK vanwege haar kleinschaligheid, betrokkenheid en deskundigheid. Bovendien gaf NOK aan ook voor kleinere VvE’s te willen werken zodat de samenwerking met aangesloten VvE’s gebaseerd is op partnerschap en vertrouwen.
NOK is een bureau met een klein team van professionals en heeft de afgelopen drie jaar bewezen vanuit onze visie ook daadwerkelijk zo te handelen. Alle voor VvE’s relevante kennis is in huis, de lijnen zijn kort, het personeel is vriendelijk en betrokken en bovenal deskundig.
Hun kantoor op Ekkersrijt is goed bereikbaar en kunnen zij snel en doelgericht opereren. Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn geen loze reclamekreten, maar zij maken het waar! NOK adviseert het bestuur waar nodig en voert uit wat wij als VvE wensen, maar altijd binnen de wettelijke kaders.
J.J.P.M Veltman, Bestuurslid VVE Heeren van Herlaer gebouw 1, Sint-Michielsgestel